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アイテム
戦略環境経営と環境コミュニケーション
https://doi.org/10.14995/00000272
https://doi.org/10.14995/000002720c27c3bd-255e-4fce-8d12-5c4dfd12ee4f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2014-12-08 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 戦略環境経営と環境コミュニケーション | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Strategic Environmental Management and Environmental Communication | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Strategic environmental management | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Environmental communication | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Stakeholder | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Strategic environmental management | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Environmental communication | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Stakeholder | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.14995/00000272 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
鷲尾, 紀吉
× 鷲尾, 紀吉
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内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper aims to clarify the concept of "Strategic Environmental Management" and describe the importance of the role that environmental communication plays in the management. In recent years an advanced corporations show a strong tendency to regard its environmental activities as a source of competitive advantage or differential advantage and include it into very important elements of corporate strategy. 1 grasp such environmental activities as "Strategic Environmental Management". Therefore first, I described the concept of strategic environmental management and some cases of its activities in this paper. Second, 1 explained how environmental communication relates to stakeholders because environmental communication plays an important role in constructing mutual understanding and trust relation with them. And also, I introduced some cases of activities of environmental communication and pointed out the ways of advertising indication for environmental advertisement to avoid consumers' false recognition. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 名古屋産業大学・名古屋経営短期大学環境経営研究所年報 en : Bulletin of Institute of Environmental Management, Nagoya Sangyo University, Nagoya Management Junior College 号 2, p. 55-70, 発行日 2003-03 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 名古屋産業大学・名古屋経営短期大学環境経営研究所 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13475886 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11652450 | |||||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||
関連識別子 | 40007205272 |