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  1. 環境経営研究所年報
  2. No.2

戦略環境経営と環境コミュニケーション

https://doi.org/10.14995/00000272
https://doi.org/10.14995/00000272
0c27c3bd-255e-4fce-8d12-5c4dfd12ee4f
名前 / ファイル ライセンス アクション
第2号55-70.pdf 第2号55-70 (3.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-12-08
タイトル
タイトル 戦略環境経営と環境コミュニケーション
言語 ja
タイトル
タイトル Strategic Environmental Management and Environmental Communication
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Strategic environmental management
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Environmental communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Stakeholder
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Strategic environmental management
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Environmental communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Stakeholder
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14995/00000272
ID登録タイプ JaLC
著者 鷲尾, 紀吉

× 鷲尾, 紀吉

ja 鷲尾, 紀吉

ja-Kana ワシオ, キヨシ

en Washio, Kiyoshi

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内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to clarify the concept of "Strategic Environmental Management" and describe the importance of the role that environmental communication plays in the management. In recent years an advanced corporations show a strong tendency to regard its environmental activities as a source of competitive advantage or differential advantage and include it into very important elements of corporate strategy. 1 grasp such environmental activities as "Strategic Environmental Management". Therefore first, I described the concept of strategic environmental management and some cases of its activities in this paper. Second, 1 explained how environmental communication relates to stakeholders because environmental communication plays an important role in constructing mutual understanding and trust relation with them. And also, I introduced some cases of activities of environmental communication and pointed out the ways of advertising indication for environmental advertisement to avoid consumers' false recognition.
言語 en
書誌情報 ja : 名古屋産業大学・名古屋経営短期大学環境経営研究所年報
en : Bulletin of Institute of Environmental Management, Nagoya Sangyo University, Nagoya Management Junior College

号 2, p. 55-70, 発行日 2003-03
出版者
出版者 名古屋産業大学・名古屋経営短期大学環境経営研究所
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13475886
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11652450
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40007205272
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Ver.1 2023-06-19 07:17:30.158615
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